+ Répondre à la discussion
Page 2 sur 2 PremièrePremière 1 2
Affichage des résultats 11 à 20 sur 20

Discussion: [Comics] Gods, Vigilante, Magic and Aliens : DC's Wonderful World

[MOD] Futaba fan forever Supreme Overlord Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Avatar de Giromu
    Messages Remerciés / Appréciés
    Remerciements
    17 599
    Remercié(e) 28 477 fois dans 9 648 messages

Par défaut

Ah, tu as vu Psycho pass 2, toi, non?

Weird Thing Dragonslayer Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Avatar de Valthognir
    Remerciements
    2 666
    Remercié(e) 2 720 fois dans 1 405 messages

Par défaut

Non non je viens de me prendre le mois gratuit Netflix pour regarder The Defenders demain et du coup je suis tombé sur Psycho-Pass et depuis le temps que je dois la regarder...j'ai juste trouvé ça sympa comme avatar

Weird Thing Dragonslayer Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Valthognir God of War Avatar de Valthognir
    Remerciements
    2 666

Par défaut

Je vais sortir ma review de tout les numéros faisant partie de l'event Metal sorti jusqu'à présent cette semaine, il y en a pas cette semaine c'est le moment d'en profiter (d'où mon changement d'avatar).

Et c'est sacrément mieux que l'event Venom ! (en même temps Giromu confirmera c'est pas bien difficile et c'est pas la même ampleur, l'event Venom n'affecte pas vraiment l'univers Marvel comme a fait Secret Empire).

Dernière modification par Valthognir ; 02/10/2017 à 00h24.

4. Les membres suivants ont remercié Valthognir pour cet excellent message :

Giromu (02/10/2017)

Remerciements
    2 666

Par défaut

Test

6. Les 2 membres suivants remercient Valthognir pour cet excellent message :

Bal-Sagoth (15/10/2017), Kilik (15/10/2017)

Rakan Powa! Supreme Overlord Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Bal-Sagoth Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Avatar de Bal-Sagoth
    Remerciements
    25 316
    Remercié(e) 29 213 fois dans 13 862 messages

Par défaut

On dirait Raoh O_o

(Raoh. Most badass character ever)

"Wijn is venijn, bier is plezier"

8. Les 2 membres suivants remercient Bal-Sagoth pour cet excellent message :

Kilik (15/10/2017), Kuwagata Raijer (15/10/2017)

Remerciements
    2 666

Par défaut

Bon j'ai un retard cataclysmique sur toutes mes lectures mais je vais en profiter pour faire la review des numéros de Metal que j'ai lu jusqu'à présent...ça va pas être facile mais je vais essayer de trouver le temps.

Iron Maiden Vampireslayer Omage Overlord Omage Overlord Omage Overlord Omage Overlord Omage Overlord Omage Overlord Omage Overlord Omage Overlord Omage Overlord Omage Overlord Omage Overlord Avatar de Omage
    Remerciements
    436
    Remercié(e) 1 573 fois dans 757 messages

Par défaut

J'ai envie de dire qu'il n'y a pas assez d'issues de Batman Metal (il en reste plus que deux si je ne m'abuse pour le premier arc).

Han, je veux trop une série sur certains des Bad-batmen. Pas juste les one-shot quoi. Faut qu'il y en ait qui survivent à l'histoire quoi. Au moins Red Death et le Batman Doomsday. Je veux des séries sur eux.

Illegal Lolistep Vampireslayer Abdul Overlord Abdul Overlord Abdul Overlord Abdul Overlord Abdul Overlord Abdul Overlord Abdul Overlord Abdul Overlord Abdul Overlord Abdul Overlord Abdul Overlord Avatar de Abdul
    Remerciements
    480
    Remercié(e) 1 915 fois dans 820 messages

Par défaut

Citation Envoyé par Valthognir Voir le message
    Je vais sortir ma review de tout les numéros faisant partie de l'event Metal sorti jusqu'à présent cette semaine, il y en a pas cette semaine c'est le moment d'en profiter (d'où mon changement d'avatar).

Et c'est sacrément mieux que l'event Venom ! (en même temps Giromu confirmera c'est pas bien difficile et c'est pas la même ampleur, l'event Venom n'affecte pas vraiment l'univers Marvel comme a fait Secret Empire).

C'est intriguant ce comics, ça parle de quoi ? Ou est-ce qu'on peut le lire ?
    Necrobestial Sadobreaks

Remerciements
    2 666

Par défaut

En gros :

Il existe un Dark Multiverse qui est une sorte de "Multiverse Poubelle'" où il y a plein de monde qui aurait du jamais du exister qui sont des aberrations, des erreurs totales qui sont extrêmement instable et finisse par dépérir et une sorte de démon/entité hyper balèze qui s'appelle Barbatos qui est là bas réunis 7 versions alternatives, pervertis et grotesque de Bruce Wayne/Batman (ses "Dark Knights") pour envahir le "vrai Multiverse " et plus précisément Earth One (ou New Earth ? me souviens plus du nom de la terre principale).

Il y en a 6 sur l'image, il en manque un.

D'ailleurs dans tout les numéros de l'event il y a 7 One-shots sur chaque Dark Knights qui montre leur origines et franchement certain sont assez glaçant, on fait souvent la blague comme quoi DC c'est trop d4rk et Marvel c'est plus "fun" mais pour le coup ça rigole mais pas du tout.

Pour ne rien arranger 5 sur 7 des Dark Knights sont pour ainsi dire une version pervertie à la fois de Batman et d'un membre de la Justice League

Il manquait pas beaucoup de numéros avant la fin mais j'ai un peu de retard, je sais pas si c'est fini du coup mais ça devrait pas tarder si c'est pas déjà fait.

Pour lire ça...perso j'ai un site où je télécharge tout mes comics en VO et je les lis avec un très bon comic reader qui s'appelle ComicRack, si tu veux le nom demande moi en MP.

Je crois pas que c'est édité en France encore, ils sont largement à la traine par rapport aux éditions d'origine.
    Dernière modification par Valthognir ; 09/01/2018 à 00h03.

[MOD] Futaba fan forever Supreme Overlord Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Giromu Most fuckin' badass in the entire multiverse ever Avatar de Giromu
    Remerciements
    17 599
    Remercié(e) 28 477 fois dans 9 648 messages

Par défaut

This Video Essay About DC Universe Inconsistencies Will Send You Down the Rabbit Hole

Do you love digging so far into the sociopolitical implications of fictional universes that you bury yourself in red string? Then Patrick (H) Willems‘ latest video, “The Weird Problem With the DC Universe”, is for you. In this video essay, Willems examines the use of pop culture references in relation to the geopolitical implications of the DC universe.

The video begins with one key distinction between the Marvel and DC Universes, mainly that while Marvel uses existing places as their settings, DC invents a series of large cities for their stories. You have Gotham and Metropolis on the east coast, Star City, Coast City, Gateway City, and National City on the west coast, and Keystone City, Central City, Midway City, and Fawcett City in the midwest.

The point here is that those are not insignificant changes to the United States economy, demographics, political makeup, and cultural production. In fact, Willems says, these gigantic variables would actually “radically alter the fabric of American culture and history.” When characters in the DC universe reference any music, current events, or figures from the real world then, it kind of “breaks the universe.”

Which makes sense! What would the East coast vs. West coast hip hop rivalry look like in this world? Would it have even happened? If Lex Luthor owns the major TV network, why are the news anchors exactly the same as the ones in our world? Why are the presidents exactly the same?

The answer, of course, is that audiences often enjoy cultural references and these stories are usually about individual characters rather than a political thought experiment. Willems acknowledges that “of course” he’s taking things too far in his analysis and these references don’t necessarily impact the story in an extreme way. If your reaction is, well, “Nobody really cares about that,” it’s what Mary Wilems says to him at the end of the skit (with a surprise twist ending).

His ultimate point, though, is that these moments can sometimes take viewers out of the story and creators shouldn’t be afraid to “just embrace the fiction and go for it.” I, for one, would absolutely adore a series that broke down exactly how the additional millions in population changed the Electoral College system. How about you?

(via screencap)
    https://www.themarysue.com/dc-universe-video-essay/

14. Les membres suivants ont remercié Giromu pour cet excellent message :

Kilik (03/04/2018)

+ Répondre à la discussion

Règles de messages